8 Mart 2016 Salı

Türkiye'de kadın olmak



Türkiye'de kadın olmak;çocukken kolaydı.

Küçük yer insanıyız biz. Gece yarısına kadar mahalledeki çocuklarla oynar annemizin çığlıkları olmadan eve girmezdik. Annem yine de endişelenirdi bizim için, o zaman tecavüzcüler olmasa da organ mafyaları vardı.


Hiç unutmam futbolda forvet koştuğum zamanlar;kara-kuru çirkin bir şeyim. Liseye kadar tek idolüm abim ve birlikte büyüdüğüm 2 erkek kuzenimdi. Bazen beni aralarına almadıklarında sabah erkek olarak uyanmak için Allaha yalvarırdım. 

Abisinin kıyafetlerini giymeyi seven küçük kız o zaman kuşlar kadar özgürmüş meğer. Hiç duymadığım; kızım bacağını ört, o etek de giyilir mi Allah aşkına sözlerini ilk duymaya başladığımda büyüdüğümü acı bir şekilde anladım. Artık çocukluk arkadaşlarımla saklambaç oynamak da imkansız hale gelmişti. 

Ne zaman büyüdüm? Yanağıma o ilk tokadı yediğimde mi büyüdüm, bilmiyorum. Her gün yenisini duyduğum kadın cinayetleri ve tecavüzleri yüzünden yolda yürürken bile korkar hale geldim. Evet sırf gece yolda tek başıma yürüyorum diye tecavüze uğramama normal bakılan bir ülkede yaşıyorum.

Bir kaç gün önce trende eve dönerken şahit olduğum olayı hatırladıkça bazı yobazların nasılda kadınları hiçe saydığını daha iyi anlıyorum. Olay kısaca şöyle: Liseye giden bir çift. Erkek, kıza sarılmış, belli ki yeni aşıklar. Kız  ona sarılan sevgilisini edepsizce yanağından öpüyor,  evet sadece yanağından öpüyor. Ama ne yazık ki Yanda oturan yobaz namus bekçisinin onları izlediğinin farkında değiller. Bekçi birden bağırmaya başlıyor. "Burası terbiyesizlik yapma yeri değil." Sonra yanındaki adamdan onay almak için başlıyor liseli kıza söylenmeye. "Utanmasa ceketimi önüme alsam eğilecek ve....." İğrenç düşünceleri, pislik ruhuyla kirletiyor masumları. 

Toplum onaylıyor, insan içinde bir kızın erkeği öpmesi edepsizlik, hatta yanağından bile öpemez. Genelev mi burası? Ahlaksızlar? Namus bekçisi: "cık cık cık" sesleri ve iğneleyen gözleriyle çifti trenden indirene kadar bakmaya devam ediyor. Kimse konuşmuyor, kimse çocukları korumuyor. Ahlak, din ve toplum kuralları kadını eksiltirken, tecavüzcüye bile iyi hal indirimi aldırabiliyor. 

Ülkenin her yerinde başka bir kadın tecavüze uğruyor veya öldürülüyor. Üstelik Sadece kadınlara değil hayvanlara bile tecavüz ediliyor. Fiziksel gücün, gerçek güç olmadığını ruh yoksunu kişilere belki de cezaları ağırlaştırarak, devletimiz kadınları koruyamaz mı? Güvenlik devletin sağlaması gereken en önemli unsurlardan biri değil midir zaten? Bu yazı bozulmuş düzene ders vermek için yazılmamıştır. Yoksa ben ne ders verecek kadar erdemli, ne de siz çözüm getirecek kadar kudretlisiniz. 

Dünya kadınlar gününde tüm kadınların hak ettikleri değeri bulması dileğiyle...




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder